svētdiena, 2011. gada 20. februāris

Ābolmaize

Es neesmu cilvēks, kuram patīk gatavot. Tālab ēdieni, kas citām saimniecēm ir ierasta lieta, man ir patīkams atklājums. Turklāt, man ir vīrs, kuram patīk un padodas ēst gatavošana. Tā es nekad nebiju cepusi ābolmaizi. Atradu internetā recepti, izmēģināju. Ģimene atrada par labu esam. :)
P.S. Tā kā es vairs neatceros, kur es atradu recepti, autoru norādīt nevaru.

Lūk recepte:

Nepieciešamie produkti:
0.5 kg miltu;
1 paciņa sausā rauga;
50 ml eļļas;
250 ml silta piena;
0/5 tk sāls
2 ēdk. cukura.

Pildījumam:
8 lieli āboli;
pusglāze cukura;
4 olu dzeltenumi;
300 g. skābā krējuma.

  • Bļodā ieber miltus, raugu, sāli un cukuru, kārtīgi samaisa.

  • Pievieno eļļu un pienu, maisa līdz viendabīgais masai. ( Receptē bija minēts, ka konsistencei būtu jāsanāk kā rauga pankūkām, bet man, cepot ābolmaizi divas reizes, tā nesanāca ne reizi. Sanāca riktīgs mīklas pikucis kā maizi cepot.)

  • Noliek mīklu siltā vietā uz pusstundu rūgt.

  • Kamēr mīkla rūgst, mizo un griež ābolus. (Es griezu kubiciņos kā bija norādīts receptē, jo tāda ābolu sakārtošana uz mīklas aizņemtu daudz mazāku laiku nekā daiviņu kārtošana.)

  • Uz cepamās plāts uzliek foliju, ieziež ar taukvielu, ieliek cepeškrāsnī pasildīties uz apm. 3 minūtēm. (Otrajā reizē es cepu ar cepamo papīru, arī labi sanāca.)

  • Uz sasildītās pannas lej mīklu (kā jau teicu, man neizdevās. Es izrullēju un tad uzliku uz plāts), ber virsū ābolus, lai būtu visur vienādi. Apkaisa ar cukuru.

  • Liek cepties cepeškrāsnī 200-220 grādos uz 25-30 min.

  • Kamēr ābolmaize cepas, taisa uzlējumu. Olu dzeltenumiem pieber cukuru, puto līdz masa paliek bieza. Tad pievieno krējumu un puto līdz viendabīgai masai.

  • Pēc 25-30 min. izņem ābolmaizi, pārlej ar uzlējumu, uzkaisa kanēli un liek cepeškrāsnī uz vēl apm. 10-15 min.

  • Kad ābolmaize gatava, to ņem ārā, ļauj atdzist 10-15 min un sagriež gabaliņos.
Labu apetīti!

*********************************************

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru